FolkeTING

Get involved!

Comments

@peepso_user_37(Bård Thomas Hesvik)
Dette stod i eposten vi fikk:
"Vi gjør oss klare til å flytte inn i den nye appen. For å få det til, må vi stenge for innlogging i en periode. Vi gjennomfører den tekniske omleggingen i påskeuken, i håp om å skape minst mulig problemer for deg. "

Om de da ikke åpner for innlogging [i nettbanken; ingen annen innogging har vært tilgjengelig i Sbanken] igjen, og vi nå ikke kan logge inn på nettbanken, er det ren løgn. Er det også slik som beskrevet ovenfor her, er det ren svindel!

Da får vi begynne å forfatte en politianmeldelse av DnB og kreve erstatning.
@peepso_user_39(Aina Myrvold)
DNB Slukte Sbanken
Kunder får ikke snakke med banken etter DNB-oppkjøp

Den nye ordningen til Sbanken og DNB fører til at kundene ikke kommer fram til kundeservice.
Innrømmer: – Ventetiden er altfor lang
«Det er viktig for oss at vi er her når du trenger det. Det enkleste er å ringe oss, men vi svarer også på chat og på mail.» Det står det på hjemmesiden til «Sbanken - et konsept fra DNB».

Så vi ringer kundeservice på telefon 55 26 00 00, ikke mindre enn fire ganger, før klokken 15 onsdag.

Der blir vi møtt med at «vår ambisjon er å levere Norges beste kundeservice.»

Så sier en stemme følgende:

«I dag er det så mange som kontakter oss, at ventetiden er altfor lang. Vi jobber så godt vi kan med å få unna køene og hjelpe dere. Hvis du har muligheten til å prøve igjen senere eller ta kontakt i morgen, er det fint.»

https://www.nettavisen.no/okonomi/kunder-far-ikke-snakke-med-banken-etter-dnb-oppkjop/s/5-95-1738086
Den nye ordningen til Sbanken og DNB fører til at kundene ikke kommer fram til kundeservice.
@peepso_user_39(Aina Myrvold)
.
DNBs slakting av Sbanken
Flykter fra DNB: – Aldri sett større bevegelser

Denne vesle banken opplever rekordstor interesse.
Obos-banken har fått en lys start på året med 10.241 nye Obos-konti, seks ganger så mange som i fjor.

– 80 prosent av de nye kundene kommer fra Sbanken, sier administrerende direktør i Obos-banken, Øistein Gamst Sandlie, til Nettavisen.

– Spent på de to neste ukene
DNB-eide Sbanken legger ned sin nettbank 27. mars, og bytter ut Sbanken-appen med en ny app. Dårligere betingelser har skapt stor frustrasjon hos mange Sbanken-kunder.

Mens DNB har to millioner privatkunder, har Obos-banken 70.000.
– Kundene taper
Obos-sjefen tror folk flest er blitt mye mer bevisst:
– Det generelt høye rentenivået spiller inn, folk har blitt mye mer bevisst betingelsene sine på lån og innskudd enn for bare få år siden. Eksempelvis er det fortsatt mange banker som opererer med nullrente på brukskonto, noe de tjener godt på, og kundene taper på.

https://www.nettavisen.no/okonomi/flykter-fra-dnb-aldri-sett-storre-bevegelser/s/5-95-1706425
#Sbanken #DNB #kundeflukt #SbankApp
Denne vesle banken opplever rekordstor interesse.